


Ένα Δημόσιο Σχολείο, ανοιχτό στην Κοινωνία


Τη Δευτέρα 22/06/2026 πραγματοποιήθηκε επιμόρφωση του Συλλόγου Διδασκόντων του ΕΕΕΕΚ Αχαΐας από την εκπρόσωπο της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας, κ. Έλενα Σαρλή, με θέμα τον σχεδιασμό και την υλοποίηση ευρωπαϊκών προγραμμάτων Erasmus+ για την προγραμματική περίοδο 2021-2027.
Στην επιμορφωτική δράση συμμετείχε το σύνολο του Συλλόγου Διδασκόντων του σχολείου, σε ένα τετράωρο πρόγραμμα διάρκειας από 09:00 έως 13:00. Η δράση πραγματοποιήθηκε κατόπιν αιτήματος της Διεύθυνσης του σχολείου, με στόχο την ενημέρωση, την καθοδήγηση και την υποστήριξη της σχολικής μονάδας για την ενεργή συμμετοχή της σε ευρωπαϊκές δράσεις Erasmus+, ενισχύοντας την εξωστρέφεια, τη συνεργασία και τις εκπαιδευτικές ευκαιρίες για μαθητές και εκπαιδευτικούς.



Μια ξεχωριστή, γεμάτη συναίσθημα και βαθιά νοήματα εκπαιδευτική επίσκεψη πραγματοποίησαν οι μαθητές και οι μαθήτριες της Έκτης (ΣΤ’) Τάξης του 11ου Δημοτικού Σχολείου Πάτρας. Συνολικά 16 παιδιά του σχολείου, με τη συνοδεία των εκπαιδευτικών τους —του κ. Ανδρέα Στεφανόπουλου, της δασκάλας ειδικής αγωγής κ. Τούλας Σκαρτσίλα και της καθηγήτριας Αγγλικών κ. Αργυρώς— βρέθηκαν στο Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Αχαΐας, μεταφέροντας τη δική τους καλλιτεχνική νότα και ένα ισχυρό μήνυμα συμπερίληψης.
Το κεντρικό σημείο αυτής της συνάντησης ήταν η παρουσίαση ενός σπουδαίου έργου. Τα παιδιά ανέβασαν τον «Πλούτο» του Αριστοφάνη, σε μια ειδική, προσεγμένη διασκευή για παιδιά, διάρκειας 40 λεπτών .
Τι είναι όμως ο «Πλούτος» και γιατί δόθηκε έμφαση σε αυτόν; Πρόκειται για μια διαχρονική, σπαρταριστή κωμωδία που, πίσω από το αυθόρμητο γέλιο, κρύβει βαθιά κοινωνικά μηνύματα. Το έργο πραγματεύεται την αιώνια ανθρώπινη πεποίθηση ότι ο πλούτος είναι άδικα μοιρασμένος στον κόσμο, καθώς και το κλασικό όνειρο του ανθρώπου να αποκτά όλο και περισσότερα υλικά αγαθά από όσα ήδη κατέχει. Μέσα όμως από την παιδική ματιά και τη ζωντανή θεατρική δράση, η παράσταση κατάφερε να αναδείξει τις πραγματικές, αναλλοίωτες αξίες της ζωής: τη διαχρονική αξία της αληθινής φιλίας και την ανάγκη για κοινωνική δικαιοσύνη. Τα παιδιά, μέσα από τους ρόλους τους, θύμισαν σε μικρούς και μεγάλους ότι η ευτυχία δεν κρύβεται στα υλικά πλούτη, αλλά στο «μαζί» και στην ισότητα.
Μετά την ολοκλήρωση της παράστασης δόθηκαν τα δώρα που ετοίμασαν οι μαθητές του Ε.Ε.Ε.ΕΚ. μία γλάστρα φτιαγμένη από το Εργαστήριο Γεωπονίας και ένας πίνακας από την ομάδα της Αισθητικής Αγωγής. Το πρόγραμμα συνεχίστηκε στο πνεύμα της επιτυχημένης περσινής μας συνάντησης, ανανεώνοντας τους δεσμούς φιλίας των δύο σχολείων.
Οι μαθητές του Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Αχαΐας ανέλαβαν τον ρόλο του οικοδεσπότη και ξενάγησαν με θέρμη τα παιδιά του 11ου Δημοτικού στους χώρους τους. Εκεί, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία:
Μετά την παράσταση, οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί του τμήματος Αυτόνομης Διαβίωσης του Ε.Ε.Ε.ΕΚ. επιφύλασσαν την πιο ζεστή υποδοχή: προσφέροντας ένα υπέροχο γεύμα και δροσερούς χυμούς, αποδεικνύοντας στην πράξη την αξία της προσφοράς και της φιλοξενίας.
Στο τέλος της ημέρας, αυτό που έμεινε και θα μείνει για πάντα χαραγμένο στην καρδιά όλων των συμμετεχόντων: η αγάπη, η αποδοχή και η δημιουργία σχέσεων που ξεπερνούν κάθε εμπόδιο.
Ευχαριστούμε θερμά τη διεύθυνση, τους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν και τους μαθητές των δύο σχολείων για την υπέροχη και αξέχαστη εμπειρία σύμπραξης!
Φικάρδου Ευανθία



