Την Τρίτη 19 Μαΐου 2026, το Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Αχαΐας είχε τη μεγάλη χαρά να υποδεχθεί μαθητές και εκπαιδευτικούς του Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Ναυπάκτου, στο πλαίσιο ανταποδοτικής επίσκεψης που πραγματοποιήθηκε σε συνέχεια της διδακτικής επίσκεψης του σχολείου μας στη Ναύπακτο.Η δράση υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του Σχεδίου Δράσης «Λειτουργική και αισθητική αναβάθμιση του αύλειου χώρου και αξιοποίηση αυτού για μάθηση», με συντονίστρια την κ. Γεωργία Τζιανάρα, ΠΕ02, καθώς και στο πλαίσιο του Άξονα 3 «Σχέσεις μεταξύ μαθητών» και των Προγραμμάτων Αγωγής Υγείας του Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Ναυπάκτου. Στόχος της συνάντησης ήταν η ενίσχυση της συνεργασίας, της κοινωνικής αλληλεπίδρασης, της αποδοχής, της συμπερίληψης και της δημιουργικής συνύπαρξης των μαθητών των δύο σχολικών μονάδων.
Από την πρώτη στιγμή δημιουργήθηκε ένα ζεστό και χαρούμενο κλίμα. Οι μαθητές των δύο σχολείων ξανασυναντήθηκαν, επικοινώνησαν, συνεργάστηκαν και συμμετείχαν από κοινού σε βιωματικές δραστηριότητες, συνεχίζοντας το όμορφο ταξίδι φιλίας και συμπερίληψης που είχε ξεκινήσει με την προηγούμενη συνάντησή τους στη Ναύπακτο.Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης πραγματοποιήθηκαν κοινές δράσεις στον αύλειο χώρο και στους εργαστηριακούς χώρους του σχολείου. Οι μαθητές συμμετείχαν σε δράση φύτευσης κερασιών και καλλωπιστικών φυτών, καλλιεργώντας την ομαδικότητα, τη διαθεματικότητα και την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση. Η δράση της δενδροφύτευσης και της φύτευσης συντονίστηκε από την υπεύθυνη καθηγήτρια του Εργαστηρίου Γεωπονίας, κ. Αικατερίνη Σταματελάτου, ΠΕ88.02. Με τον τρόπο αυτό, ο αύλειος χώρος αξιοποιήθηκε ως ζωντανό πεδίο μάθησης, δημιουργίας και αλληλεπίδρασης. Παράλληλα, οι μαθητές συμμετείχαν σε ομαδικά ψυχοκινητικά και παραδοσιακά παιχνίδια. Τις κινητικές και ψυχοκινητικές δραστηριότητες συντόνισαν η γυμνάστρια του Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Ναυπάκτου, κ. Μαρία Θανέλλα, ΠΕ11, σε συνεργασία με τους γυμναστές του Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Αχαΐας, κ. Παναγιώτη Κοτοπούλη, ΠΕ11, και κ. Ανδρέα Βαρβαρέσο, ΠΕ11. Μέσα από το παιχνίδι, οι μαθητές συνεργάστηκαν, αλληλεπίδρασαν και βίωσαν τη χαρά της συμμετοχής. Ιδιαίτερη θέση είχε η δράση με θέμα την αναγνώριση και την έκφραση των συναισθημάτων, καθώς και το βιωματικό παιχνίδι με το «Αερόστατο», που υλοποίησαν η κ. Σοφία Χρυσοχοΐδου, ΠΕ87.06, σε συνεργασία με την κ. Γεωργία Τζιανάρα, ΠΕ02. Οι μαθητές εξέφρασαν σκέψεις και συναισθήματα, συνεργάστηκαν και ενίσχυσαν δεξιότητες επικοινωνίας, ενσυναίσθησης και αποδοχής. Στο Εργαστήριο Αυτόνομης Διαβίωσης πραγματοποιήθηκε δραστηριότητα μαγειρικής, μέσα από την οποία οι μαθητές συνεργάστηκαν, δημιούργησαν και μοιράστηκαν όμορφες στιγμές. Η μουσική, το τραγούδι και ο χορός πλαισίωσαν τη συνάντηση, προσφέροντας ευκαιρίες ελεύθερης έκφρασης, ψυχαγωγίας και ουσιαστικής αλληλεπίδρασης.
Ξεχωριστή και συμβολική στιγμή αποτέλεσε η προσφορά δύο κερασιών από τους μαθητές του Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Ναυπάκτου προς το σχολείο μας. Οι κερασιές φυτεύτηκαν από κοινού στον κήπο του Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Αχαΐας από μαθητές των δύο σχολείων, ως ζωντανό σύμβολο φιλίας, συνεργασίας και συνέχειας των δεσμών που αναπτύχθηκαν ανάμεσα στις δύο σχολικές κοινότητες. Παράλληλα, οι μαθητές του Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Ναυπάκτου προσέφεραν κέικ και μπισκότα ζαχαρόπαστας με emoji, εμπνευσμένα από τη φιλία και την έκφραση συναισθημάτων. Η ανταποδοτική επίσκεψη αποτέλεσε πολύτιμη βιωματική εμπειρία για όλους. Οι μαθητές καλλιέργησαν κοινωνικές δεξιότητες, ενίσχυσαν την αυτοεκτίμησή τους, ανέπτυξαν δεσμούς φιλίας και βίωσαν τις αξίες του σεβασμού, της αποδοχής, της ενσυναίσθησης και της συμπερίληψης.
Ευχαριστούμε θερμά τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τη σχολική κοινότητα του Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Ναυπάκτου για την επίσκεψη, τη συνεργασία, τα όμορφα δώρα και τη χαρά που μοιράστηκαν μαζί μας. Ιδιαίτερες ευχαριστίες αξίζουν στην Patra New Travel και στον κ. Νίκο Μπακόπουλο για τη δωρεάν μετακίνηση των μαθητών του Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Ναυπάκτου, καθώς και στη ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε. για την ευγενική χορηγία των δωρεάν διελεύσεων.Η ημέρα ολοκληρώθηκε με χαμόγελα, συγκίνηση και την αίσθηση ότι οι δεσμοί ανάμεσα στα δύο σχολεία έγιναν ακόμη πιο δυνατοί. Κρατάμε ως πολύτιμη ανάμνηση μια συνάντηση γεμάτη συνεργασία, επικοινωνία, δημιουργία και φιλία, με την ευχή οι κερασιές και τα φυτά που φυτεύτηκαν να ανθίζουν, όπως ανθίζουν οι σχέσεις που καλλιεργούνται μέσα από την αποδοχή, τη συμπερίληψη και την αγάπη για τον άνθρωπο και τη φύση.
Συντάκτης : Τζιανάρα Γεωργία.


























